dimarts, 3 d’abril del 2012

Torradetes de Santa Teresa




  Aquest dolç, tant lligat al temps de Quaresma, de Setmana Santa i de Pasqua, ens transporta en uns altres temps. Ens recorda aquelles cuines on les receptes passaven de mares a filles, i on, al voltant dels fogons s'hi montaven unes bones tertúlies de dones. Així ho recordo jo allà Flix, on desde la meva padrina, fins a les meves cosines, s'hi afegia tothom, de vegades fins i tot la veïna. Es tracta d'una cuina sense complicacions, o ja molt coneguda familiarment, en aquest cas és, a més, cuina d'aprofitament, el pa és millor que sigui del dia abans.
  A mi, veritablement, em recorda aquella manera de relacionar-se, oberta, fàcil, i una Catalunya que s'oblida i que ara, s'impregna d'elements foranis, que de vegades ens fan oblidar la simplicittat de la nostra cuina, impregnada de matissos i subtileses. Aquí Reus són també molt conegudes, en totes les famílies. Són fàcils, ja veureu. Us passo la recepta.


Ingredients

Llesques de pa d'un dit
Llet
Ous
Canyella
Sucre
Oli d'Oliva

  S'agafen les llesques de pa i posades en una plàtera s'hi aboca la llet, que haurem fet bullir amb una branca de canyella ( que traurem), després de deixar-la arefredar una mica. Hem de mirar que no quedin molt amarades per a que no es trenquin, posant-les sobre paper de cuina, una estona, quedaran més bé.
  Seguidament, es passen per ou batut, les podeu ficar, també, damunt de paper de cuina, perquè deixin anar el sobrer. En una paella gran hi tenim una bona quantitat d'oli rullent, i hi anem col.locant cada llesca. Les fem una mica dauradetes, de cada costat, i quan les traiem, les arrebussem amb sucre i les posem en una plàtera bonica, amb una blonda, i...Bon profit! 








  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

M'encanta que em deixis un comentari/ Je suis très heureuse de ton commentaire